ריבוי ומגוון המחאות אשר מתרחשות לנגד עיננו בחודשים האחרונים היוו קטליזטור לסדנא זו.

מטרת הסדנא; לבחון ולנתח את מאפייני המרחבים הציבוריים המגוונים בהם מתקיימים אירועי מחאה השונים: צמתים, ככרות, גשרים, כבישים בין עירוניים וכו' ולהסיק באמצעותם-"מסקנות אורבאניות".

העבודה בסדנא תבחן לא רק את "מרחבי המחאה" המוכרים לנו מהאירועים האחרונים, כי אם גם "מרחבי מחאה" מעניינים נוספים אשר מוכרים לנו ממקומות נוספים גם ברחבי הארץ וגם מארועי מחאה אשר התקיימו/מתקיימים במדינות שונות ברחבי העולם; מחאות חרדים כנגד נושאים שונים (למשל המחאות כנגד הרק"ל ועוד), "מחאת האוהלים" , "מחאת בלפור", "מחאת ההתנתקות", מחאות ה"אביב הערבי", אלו המתקיימות ברפובליקה האסלאמית, במדינות מזרח אירופה, ארצות הברית ועוד ועוד.

במסגרת הסדנא נעסוק בשאלות: האם ישנו מן משותף בין המרחבים האורבאניים השונים בהם מתקיימות המחאות? כיצד הן מתגבשות במקומות שונים? מה מייחד או משותף למרחבים אלו? ובאיזה אופן המחאות משפיעות על המרחב הציבורי בארץ-ובעולם?

ננסה להבין האם ישנו "מנגנון" משותף למרחבים ציבוריים "מכילי הפגנות ומחאות"? באיזה אופן פעולות מחאה באזור אחד מייצרות דינמיקה ציבורית שונה ממרחבי מחאה אשר מתקיימים במקום אחר? ועוד.

נקודת המוצא של הסדנא תהיה:
• סקירה של מרחבי מחאה
• הגדרה של מרחבי מחאה שונים
• ניתוח המרחבים בהם מתקיימות מחאות/הפגנות

חומר הרקע לסדנא יינתן ביומיים הראשונים באמצעות הרצאות שונות מגורמים מקומיים, סיורים קצרים וילווה בקריאת מאמרים וטקסטים בנושא זה ועל כן, היומיים הראשונים של הסדנא צפויים להיות ארוכים יותר.

2024?: לא