הדרך למימוש רעיון אדריכלי עוברת תמיד במציאת פתרונות טכנולוגיים לשם העמדת המבנה במרחב. לכן, מתקיימים מכלול של מערכת יחסים הדוקים בין תהליכי פיתוח הנדסיים ובין תהליכי פיתוח של רעיונות אדריכליים. לעיתים, רעיונות אדריכליים מפותחים לאור התפתחות טכנולוגיות חדשות ומייצרים אתגרים אשר מניעים את פיתוחם ויישומם של טכנולוגיות הללו.
הקורס יעסוק וידון במערכת יחסים בין סטרוקטורה (שלד המבנה) לבין מבנה עצמו, ומטרתו – להקנות מיומנויות אינטלקטואליות, אינטואיטיביות וטכנולוגית לשם בהבנת סטרוקטורה מבנית ויכולת לעמוד מול האתגרים הנדסיים והאדריכליים דרך ביצוע מודלים פיזיים, סכמות הנדסיות ומסמכים דו-מימדיים.

תוצאות למידה
• הבחנה בין טכנולוגיות בניה והבנת יסודות בהנדסה ואופן פעולתן
• יכולת ניתוח של מערכות יחסים בין המאפיינים האדריכליים ומערך הקונסטרוקטיבי
• הכרת מושגי יסוד הנדסיים ולקסיקון מקצועי
• הבנה של מסמכים דו-ממדיים ולתרגמם למודלים תלת-ממדיים פיזיים
• פיתוח מיומנויות ללמידה אוטודידקטית
• סקרנות ותשוקה למקצוע

מבנה הקורס ושיטת למידה
הקורס יפתח דיסציפלינות עבודה ושיח אקדמי בין ארכיטקטורה והנדסה, בין תאוריה לפרקטיקה, בין ארכיטקטורה לארכיטקטוניקה.
הקורס יתנהל בשיטה של סדנת עבודה בקבוצות של 5-6 סטודנטים בכל קבוצה.
הסמסטר יחולק לפרקים. בכל פרק, יעמדו במרכז הדיון קבוצות אשר יציגו את עבודותיהם באמצאות מודלים פיזיים, מסמכים דו-מיידים וכל מדיה אחרת שתומכת בתהליך העבודה. העשייה של הקבוצות תתמקד בשיטת העבודה של הניסוי והתעיה לשם בדיקת יציבות, ניתוח התנהגות הנדסית של הסטרוקטורה, הבחנת הכשלים (קריסות) ואיתור פתרונות לאתגרים הנדסיים. מהקבוצות תידרש לרמת דיוק בביצוע ורגישות לערך האסתטית של התוצרים הן ברמת הפרטים והן באופן ההצגתם. לאורך הסמסטר נערוך סדרה של הגשות בהתאם ללוח הזמנים של הקורס.

תרגילים ומודלים:
במהלך הסמסטר, יחולקו תרגילים ומטלות, שיאפשרו לסטודנטים להתנסות באתגרים הנדסיים שונים המאפיינים את הטכנולוגיות והבנה סטרוקטורלית שבמרכז הדיון. הקורס יעקוב אחר טכנולוגיות הבניה והשפעתן על הסדרים אדריכליים והנדסיים דרך ניתוח אנליטי של מקרי בוחן (CASE STUDY) שיוצגו ע"י הקבוצות בכיתה במהלך הסמסטר.

2024?: לא